8 dagar kvar och sommarvärme

Det är ju faktiskt helt sjukt hur varmt det har varit senaste veckan eller 2! Maj är ju liksom inte ens slut än och det är redan högsommarvärme! Jag älskar ju sommar så jag tänker inte klaga, MEN det är ju helt klart lite jobbigt att vara i v 39 i den här värmen. MEN så ska det ju vara så också att det tillslut blir så jobbigt att bli gravid så att man är redo att genomlida vadfan som helst för att slippa det sen, och jag tror tamejfan att till och med jag börjar komma till en så punkt.. Jag har ju haft väääärldens bästa graviditet (fine, lite illamående i början men..) och jag har älskat varje sekund av det MEN NU, exempelvis sova har blivit lite av ett problem..

-Livmodern trycker nåt fruktansvärt mot mina vänstra revben, så ligga på vänste sida går bort
-Ligger jag på rygg blir det ett extremt tryck på kroppspulsådern, jag mår illa och domnar typ av i armar och ben
-Ligger jag på högersida så får jag halsbänna, och bästa botemedlet mot det är att.. lägga sig på vänster sida
...och då hade vi dilemmat med revbenen som känns som att de är av!
På det är det sjukt varmt i sovrummet, jag har så mycket vätska i kroppen att det värker och knakar i varje led och nån plutteliten armbåge använder min blåsa som slagpåse!


Would you like some nuts with that whine?
Något jag längtar fruktansvärt mycket efter är att få komma igång och bränna av all extravikt jag skaffat under graviditeten, för hur mycket folk än säger till mig att "men du har ju verkligen typ bara blivit tjock om magen" så, NEJ jag har blivit tjock överallt! Men ska skaffa mig ett par sköna skor (lutar åt ett par reebok easytone) och ut och promenera som en galning, kombat med juste käk och ett gymkort!


Nu är jag astrött, men måste komma igåg med pluggadet.. SISTA VECKAN!! wiihooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0