Sova skönt..

Igår var vi och storhandlade sängar. Vi var helt seriöst i Sovabutiken i typ 2 timmar och provade sängar och tillslut blev det en Tempursäng. Dom har en helt ny madrass som har lite mer käsla av en vanlig madrass men den är fortfarande så at den formar sig efter kroppen. Vi kommer sova som gudar.


Ordentligt med vuxenpoäng på den, men vi tyckte det känns värt att investera i en ordentlig säng eftersom vi har problem med ryggarna båda två, så säng för 35.000:- som håller hur länge som helst är ju en investering.
Sen blev det en tripp till IKEA för att kolla om smackelibånks säng fans inne nu, och det gjorde den så det blev en Hensvik, ser ut såhär


Och så madrass (vyssa skönt) och bäddmadrass (vyssa tulta) till det. Nu blir nästa steg bara att få plats med både en 40 cm större säng OCH en liten säng till i sovrummet.. Men det kommer funka, men vi får möblera om lite annorlunda än vad vi tänkt oss bara, men det är ok, för det är en ursäkt att göra om ordentligt, ska bland annat måla om fondväggen vi har där. Den är rosa nu (Fredrik som har valt, inte jag).

När vi ändå var på IKEA så passade vi också på att köpa lite grönt till vardagsrumshörnet



Ser ni förresten vilket skitväder det är idag? Frostigt och blä, ser typ skitkallt ut. Vill inte ut idag.

Jag och Fredrik skulle egentligen till barnmorskan nu halv tio, men hon var sjuk och det blev framskjutet. Kändes lite surt när Fredrik sett till att ta lite ledigt från jobbet och allt för att kunna följa med, plus att jag har sagt varje gång att jag vill ha tid så tidigt på morgonen som möjligt (för att han ska kunna va med) och ändå hade dom bokat in mig halv fyra nästa gång.. Ikväll ska vi i alla fall på informationsträff på sjukhuset. Helt sjukt hur jag inte kan greppa det alls än. Tre månader kvar idag till beräknad förlossning och det känns fortfarande lite som nåt man bara pratar om att göra, inte som att det är bestämt eller nåt.

Jaja, nu ska jag väl passa på att plugga lite när jag ändå blev hemma hela förmiddagen.


Kisseh gillar nya soffinredingen, nomnomnom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0