Sluta bita på naglar!

Jag har ju varit så jävla duktig och slutat med så jävla mycket på senare tid. Jag har ju slutat röka, det gjorde jag ju ett inlägg om för ett rätt bra tag sen, slutat dricka har jag ju också, men det är ju bara rakt av för att jag är gravid. Men jag har även slutat med något som jag har pysslat med typ hela mitt liv, bita på naglarna. Eller ja, jag har väl aldrig riktigt bitit på naglarna, men jag "pillar" på min naglar så att dom går av och går sönder, vilket är så sjukt svårt att sluta med eftersom man gör det omedvetet.

Nu har jag i alla fall vant mig av med det. Men det är lite som att vara nykter alkoholist. Ni vet man brukar ju säga att "en gång missbrukare, alltid missbrukare" och fasten man är nykter, så är man en nykter missbrukare. Och lite så är det. Det går inte att bara släppa garden, utan det enda som funkat för mig är att göra migsjälv ständigt medveten om mina naglar, så att jag ska låta dom vara! Så jag har som en liten rutin på kvällarna, oftast är jag ändå bara sitter och glor på tv, att ge mig själv en liten manikyr. Vilket seriöst bara tar några minuter och är inte alls jobbigt!

#1: Rengör naglarna från gammalt nagellack, och FILA naglarna varje dag. Annars kommer gamla bitnaglar ändå bara klyva sig! Som ni ser så är mina naglar i lite olika längd, men det gör inget, varje nagl får leva upp till sin egen potential, det är dessutom roligare än att fila ner ALLA naglar bara för att en gått av..!

Nu brukar mina nageltippar var rätt vita av sig själva, men jag brukar använda en manikyrpenna för att fräscha upp dom lite extra. Jag är själv inget fan av målade vita tippar som många har (med vitt nagellack på nageln) Tycker att det ser fake och tillgjort ut, och det ser dessutom väldigt illa ut på er som bitit lite för långt ner på naglarna.. Manikyrpennan målar man med på undersidan av naglarna, och tycker man inte att den sitter tillräckligt bra, så är det bara att måla lite genomskinligt nagelack över, det går ju även att måla undernagelm medvitt nagellack om ma har sånt hemma!

(Man kan bli lite vit här och var, men det försvinner med vatten)
Sen är det på med stärkande lack.

Just nu har jag ett som är lite halvcrappigt, men tjänar på att köpa ett som kostar nååågra kronor mer än det billigaste märket, för dom ÄR faktiskt oftast bättre!

Sen så vill man ju vara snäll mot händerna också, och stackars nagelbanden. Jag använder den bästa handkrämen, Body Shops Hampakräm, den är JÄTTE fet och JÄTTE bra, sen så har jag även hand and nail cream från Body Shop som man kan "dutta" på själva nagelbanden.

SÅDÄR! så känns det mycket bättre och vad tog det? Mindre än 5 minuter.
Och det här försöker jag alltså göra varjedag, för att jag själv ska "påminnas" om mina naglar, och på så sätt inte råka pilla söner dom, för man vill ju inte pilla sönder sina fina, nyfixade naglar heller!

DAGENS TIPS DAGENS TIPS LALALALALA DAGENS TIPS

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej. Jag har gått vidare i Tvspelswebs fototävling på Facebook. Det skulle vara jätte snällt om du skulle rösta på mitt bidrag (nr.9)! Alla som röstar får en länk i min blogg, och har chans att synas för mina 300+ läsare!



http://blogofphoto.blogg.se/2012/march/final.html#comment



Jag ber om ursäkt om du inte vill ha såna här kommentarer. Det är frivilligt att rösta, det är inget måste!

2012-03-15 @ 13:30:21
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0