Idag tog energin slut

Ja, m i alltså inte har fattat det så har det varit lite av en hektisk vecka, men energin har ändå håll i sig och jag har gjort allt som ska göras (ett mindre ihopbryt i onsdagskväll, men annars med ett rätt gott humör)

Igår gick jag ju som sagt upp klockan 5 för att kunna ta det lugnt och hinna sista-sekunden-preppa för tenta
-skrev tenta
-hem igen
-ut igen
-shoppa (smink och jacka till fredrik bla)
-hem

och då var klockan typ tre. När jag har mycket plugg att göra öppnas mina städ-pedant-ögon på extra vid gavel jämt, men jaghar verkligen förbjudit migsjälv från att springa och distraheras av att "jag-ska-bara-plocka-lite"
Så jag fick i alla fall ett jävla ryck och drog igång att storstäda köket (ni vet skrubba rent varje vrå innan och utatill med en tandborste stor städning)

Det höll jag på med till ca åtta, med ungefär en timmes paus för middag (ceasarsallad från Java..)

SEN hade jag så ont i ryggen (gravid och jävlig som man dessutom är) så att jag gick omkring som en invalid hela kvällen.

Idag hoppades jag nog ändå på att kunna känna av någon ny form av jag-är-faktiskt-ledig-idag-engergi, men det blev heeelt tvärt om, har varit på jätte dåligt humör och ite haft någon ork till nånting alls, och trots det har jag storstädat klart hela lägenheten och allt detta under ett ständigt pågående tjaffs med sambo.

Nu kommer i alla fall Malin och Emil hit om ca en halvtimma med sin lilla Sigge, så ska ta och rycka upp mig tills dess, vi ska göra hemmagjord ravioli nämligen. (eller fylld pasta eller vad man nu kallar det..)

Hörs lite senare då, angående BB osv (hoppas jag)

Glöm inte att rösta på Hanna nu, HannaR till 72400!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0