Nellys första vecka!

Som utlovat kommer här mer bilder på jordens sötaste bebis (asså jag vet visst är det konstigt att just den sötaste av alla bebisar skulle ploppa ut just ur mig. farsinerande..)

Nelly 1 dag
Påklädd och redo att åka hem från BB, vi åkte hem runt 11-halv 12 tiden redan dagen efter!


När jag vaknade på morgonen så var det här det första jag såg, obeskrivlig känsla, jag fattade ingenting, för stort liksom!

Mös på pappas bröst också, hud mot hud, så ska det va!


Nelly 2 dagar
Morfar kom och hälsade på på dan, och bonusmormor och moster kom på kvällen



Vara skitgullig och ligga och titta lite mer (tänk att hon dessutom fick de finaste ögonen ever.. amazing!)


Nelly 3 dagar
Vi hade ju velat mella Nelly och Siri, och när vi vaknade på morgonen så bestämde vi oss för att bestämma oss och det känndes ändå rätt klart att hon var en Nelly. Så Nelly blev det. Och när vi bestämt oss så la vi upp det på facebook fort som fan för att göra det officiellt! (asså papper till skatteverket i all ära, men det är ju när det står på nätet som det är på riktigt liksom..)


Mormor och Theo kom på besök, och farmor, farfar och gammelmormor och gammelmorfar (fredriks morm o morf)

Tänk att min lilla mamma är en mormor (min yngsta syster är bara 5!)
hos Theo:

Hos Farfar:

Tigern sov mellan oss i sängen och vägrade släppa tutten mer än ett par minuter

Fast sova på mamma är bäst. tycker jag iaf. och Nelly.


Nelly 4 dagar
Nellys kompis Sigge och hans Mamma och Pappa kom och hälsade på men det får ni ingen bild på för vi respekterar att Sigges mamma och pappa inte vill att bilder på honom ska ligga på nätet. MEN vi fick en supersnygg blöjtårta! :)

Jag fick OCKSÅ presenter, 2 skitsnygga linnen som mamma köpt på forever 21 i new york, och ett par rayban clubmasters av pappa när han var här! Nelly fick ju massa gosisar och kläder som jag inte hade nå bilder på nu av nån anledning..


Ser lite sliten ut.. Känner mig piggare än vad jag ser ut, men det är väl alla hålla-sten-koll-på-bebis-hormoner som flänger runt i kroppen!

Nelly 5 dagar
Vi hade ju hållt oss hemma tills nu, men idag var det återbesök på BB för att göra koll hos barnläkaren, ni kanske minns att jag hade köpt en skötväska som jag var tvungen att byta för den var heeeelt sne vilket jag då inte hade hunnit göra än, eftersom busungen bestämde sig för att titta ut, vi packade iaf ihop en ytterst provisorisk sköttygpåse men lite blöjor och tvättservetter. Men självklart skulle hon då prutta rakt igenom blöjan och läcka igenom alla kläder när vi inte ens hade ombyte med, så skrutt fick åka hem i snygga landstiget låne-kläder

Navelsträngsstumpen lossnade idag också. skönt, för den var lite läskig.

Nelly 6 dagar
Har vi tyvär ingen bild på efter som alla var med och assisterade, men idag körde vi första badet. Nelly gilla!


Sov i sängen typ hela natten (upp och äta med jämna mellanrum såklart) men där imellan!


Nelly 7 dagar
BVC på morgonen, bebisar går ju ner i vikt första dagarna men man vill ju att de ska vara tillbaka till födelsevikten efter ca 10 dagar, Nellan vägde 4250 när hon föddes, idag vägde hon 4230! Så duktig bebis äter duktigt!

Sen gav sig mamma, pappa och Nelly sig ut på prommis med barnvagnen


och så avslutade vi dagen med storasysters skolavslutning



SÅ! det här inlägget har seriöst tagit mig sen igårkväll att skriva, men nu har jag iaf uppdaterat hur vecka 1 sett ut, idag är hon ju 10 dagar, men nu kan jag börja köra vanliga uppdateringar igen!

HÖÖÖÖÖÖÖRSPUSS!


Kommentarer
Postat av: mysan

Hej kexet! :) la precis ut en video på min blogg, ta dej tid å kolla på den för annars missar du något! =) KRAM!



Gud så söt !! :D

2012-06-17 @ 15:04:14
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0