22+0 idag, massa fina bebissaker igår

Så trots extrema sovsvårigheter igår sitter jag nu här och känner att jag har sovit klart, 3-4 timmar sömn, mer behövs väl inte? Förbereder mig väl mentalt på att ha bebis hemma?

Nu har jag  alla fall gått in i vecka 23, känns helt sjukt att säga att jag är i sjätte månaden, fast det är ju fortfarande lååångt kvar, ganska precis 4 månader (är ju beräknad 5e juni)

I går var vi och köpte ett gäng begagnade grejer av en bekant, jätte fräsha saker alltihop och mycket knappt använt!
Älskling försökte vara med och hålla sig vaken gång 3-4 jag gick igenom allt, men det blev liksom lite svårt..

Maaassa kläder som kappt är använda, en del grejer är lite tjejiga, men satsar ju på lite "unisex-färger" men tillexempel en rosa plychmjukisdress och lite så blev det visst ...

Polarn och pyret fleece overall med mössor i 2 storlekar och fleece tofflor till!
Den här kommer ni dö när ni får se bilder på min bebis i till näsat höst!
Satt och plockade och vek och sorterade hela kvällen igår, så jääääävla mys med bebisgrejer!

Införskaffade även denna, så vi får väl hoppas att det faktiskt är en tjej.. Fast kommer det en liten kille så får väl han helt enkelt acceptera att man kan gilla rosa ändå.
Den har i alla fall
6 olika hastigheter
10 olika melodier
5 olika "nature sounds"
Timer
bla. så den blir bra, du är välkommen nu, även om du har kolik!

denna är jag väääldigt nöjd med (mobil till sängen)
Snurrar och så åker bladen upp och ner, finns lite olika melodier och så kan man ha lugnande djungelljud.
Även en svag nattlampa, och den tillhörande saken med en stor blå knapp är en fjärrkontroll (!) så att man inte behöver gå fram till sängen för att stänga av, om det är så att barnet är lättväckt!

Nu har vi fan mycket grejer asså. Och vi har ju definitivt köpt det dyraste, vi har ju nämligen även barnvagn, spjälsäng och bilstol.

Det är lite nervöst att ha handlat så mycket redan. I fall det skulle hända något menar jag..
Min lillebror Oliver dog ju på sjukhuset pga diafragmabråck (vilket vi har kollat att smackelibånk inte har) även min styvmammas första dotter, Doris, dog 5 månader gammal pga medfödda komplikationer.
Så jag är inte naiv, jag har sett det på nära håll och jag vet, väldigt påtagligt, att det kan hända.
Däremot så kan jag inte heller gåomkring och tro att något ska hända, och glömma bort att få njuta och planera, men lite läskigt är det och framförallt ju längre tiden går och ju mer det blir på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0