Håret - färdigt resultat!

Dum som jag är så tog jag ju ingen ordentlig "innan" bild, men jag har en här där jag enbart har mitt eget hår:


I alla fall, det här är ju då vad jag fick hem i brevlådan (dan efter jag beställde, <3 Rapunzel asså) (för er som inte fattar det så kan man alltså KLICKA på bilden för att göra den större, så, nu säger jag det inte mer!)


köpte alltså 100 slingor #18 70 cm och 20 st 50 cm
Anledningen till det är för att det VIKTIGASTE för att få ett naturligt resutat är att klippa upp håret sen, egentligen hade jag kunnat köpa typ några 70 cm, några 60 och några 50, men storpacken är billigare än att köpa varje paket om 20 för sig, men när jag ändå köper ett extra paket (för jag tycker att det blir bättre med så MYCKET hår som möjligt!) så tog jag det i kortare längd!

Fick ju dessutom som vanligt med lösögonfransar som "hemlig gåva" och dessutom lite tillbehör (vilket var klockrent för det behövde jag, ny kam, delningsplattor och så vidare..


SEN DÅ
Till den jobbiga biten, sätta i alltihopa!

Haha, här ser man att jag behövde en ny kam!
Tången längst upp på bilden är alltså den man använder för att sätta i slingorna, blir 180 grader, som en plattång..

Man brukar ju kalla kreatinvaxslingorna för "nail-hair" efter som tippen man ska smälta fast ser ut som en nagel ungefär, jag tycker personligen att det brukar vara lite onödigt mycke vax så jag kliper bort lite (en fjärdedel kanske) men, såklart, en nagelsax!

Sen delar du helt enkelt håret ner i nacken med kammen och sätter faste en delningsplatta men klämmor, tar ut en liten slinga hår, och smälter fast löshårsslingan i håret! (instruktionsvideo för detta finns HÄR)

Snyggt, hänger massa vaxrester hahah! DET lossnar med en gång!
Det jag i alla fall brukar göra, tillskillnad från videon man kan se på rapunzels hemsida är till att börja med att börja längre ner, precis så att det inte syns om man drar upp håret i toffs, dessutom gör jag mycket tätare rader, för att det ska bli så mycket hår som möjligt.

När jag sedan gör på "sidorna" så brukar jag ist för att börja nedifrån somi nacken börja uppifrån (och då så långt upp jag bara kan utan att de ska synas, ger också ett trovärdigare resultat, men risken för att ett fäste ska "råka synas" när det blåser eller så blir ju dock större..

När jag är klar med isättingen sen ser det ju ut unefär så här:

Skitsexig bild, i know!
Nä, men ni ser ju att det INTE är speciellt svårt att se var mitt egna hår slutar, och det är DÄRFÖR det är så viktigt med klippningen också, som många inte verkar fatta!!
Det bästa resutlatet blir om du klipper upp både löshår och ditt egna hår, så att det inte finns några rakklipta skarvar nånstans! Så klipp på och kom ihåg, att DET ÄR BARA HÅR!

Sen vade klart!

TAAADAAAA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0