Fixat julduken


Som ni ser så var duken lite för lång för soffbordet, det sura är att min symaskin krånglar som bara den och gör mig bara sinneslöst arg, och gravid och överkänslig som jag är så tänkte jag avvakta med att utsätta migsjälv för den typen av stress! Så jag fixade de i alla fall såhär


MÄTA NOGA INNAN MAN KLIPPER, 2 CM SÖMSMÅN.
Sen kommer jag börja med att stryka ett mellanlägg

Man viker ju alltså upp sömsmånen med "mellanlägget" emellan. När man då sen stryker så smälter det och duken är redan som fållad, men sen handkastar jag också

Man ska ju då se till att det inte syns på rätsidan så man trär alltså nålen genom fållen och sen bara litelitelite genom duken, typ en tråd bara!

Sen vare bara att sy på toffsarna så var det klart, och det bästa är att det blev en ganska stor bit tyg över som kan bli en matchande prydnadskudde eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0