091121-O.J. Simpson

Fick nyss ett samtal från lilla pappsen. Bellzor kommer ha en minilaptop i sina ägor på tisdag. Blir asbra att ha med till skolan och så. Hoppas jag kan hitta någon i en snygg färg. Min vanliga lap är svart.

Appropå skolan.
Dagens tips: Har du massa saker hemma som du måste få gjort. Diska, städa, rensa ur den där nedersta byrålådan, sortera familjealbumet? Då har jag lösningen för dig!

1. Skriv upp dig på en krus på universitetet.
2. Se till så att kursen har en kursansvarig som är lite lätt bako flötet och gillar att göra saker lite extra svårt för sina elever.
3. Invänta en hemuppgift som ska vara 4 sidor lång.
4. Dukommer få uppgiften torsdag kväll, deadline måndag.
5. sätt dig hemma med alla böcker framför dig och försök skriva.

4 timmar senare kommer du garanterat ha en skinande ren lägenhet och sorterat allt vad familjealbum heter. (Så mycket till hemuppgift blev det kanske inte. Men den kan man ju sitta hela söndagnatten med istället.) Tro mig. Provar själv metoden nu i helgen.

Satt och läste på lite om O.J. Simpson igår. Intressant det där. Frias för mord och sen begår väpnat rån och kidnappning. Smart kille. Han är kanske rasist och tänker att "alla svarta människor ser ju likadana ut, så dom kommer nog inte känna igen mig fast jag är gammal football-spelare och föredetting-skådis". Men O.J. Det där är dina fördomar mot oss vita. Som DU måste jobba med. Sån är jag. Plötsligt kommer en jude och vill låna mig pengar. Inget konstigt här.


Appropå jude. Anton (min inneboende för er som inte vet) kom nyss hem en sväng med Melvin hack i häl. Varpå Melvinfanskapet kläcker ur sig när jag är mitt i en mening; "Du har judiskt påbrå va?"

Tyckte jag var lite kul. Melvin har förövrigt legat med Thomas mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0