Förlossnigen!

ja, lite ljug var det ju när jag bloggade på beräknat datum. Började nämligen lite smått få värkar redan när jag gick upp på¨morgonen! Eller ja, känningar iaf.. som sen sakta men succesivit ökade under hela dagen, vid halv fyra ringde jag fredrik och sa att jag åt minståne ville att han skulle komma hem direkt efter jobbet och att jag skulle ta en alvedon, för att det började göra rätt ont.. (jag hade ringt på morgonen och sagt att jag hade lite blödningar, men då blev han så nervös så jag ringde tillbaka efter en stund och sa att allt var lugnt och att det hade avtagit lite så att han skulle lugna sig) Satt iaf hemma hela kvällen med värkar, ringde förlossingen och frågade när det var dags att åka in, och det är inte förrns man är uppe i 3 värkar som man inte kan prata sig igenom på 10 minuter och kl 3 på natten var det bara 3 minuter emellan och jag kunde inte göra annat än att vanka framoch tillbaka i vardagsrummet för att sen stå och hänga och flåsa mot en byrå när värkarna kom, så då åkte vi in!

Började med att kaskadspy över hela golvet så fort vi blev lämnade ensamma några minuter (hann inte hitta kräkpåse) så en sån fick hänga med typ hela tiden sen

Här är kräkpåsen med på droppställningen, tusen jävla mäta-hur-bella-och-bebis-mår-sladdar och min (<3<3<3<3<3) epidural!! (ryggmärgsbedövnig)
Fick prova TENS först, men det hjälpte fan inte mot de värsta värkarna, lite jävla vibrationer liksom NÄ, föda barn utan epidural är typ bara dumt, bästa jag har gjort!
Hade ju vid det laget dessutom redan varit vaken i 25 timmar (kl 8 onsdag morgon pratar vi nu) så när den kickade in lyckades jag faktiskt sova lite mellan värkarna i en 45 min eller så (det slutar liksom göra ont med bedövningen, men det "trycker på" fortfarande)
Sen kunde vi chilla ett tag, åt frukost (en mugg filmjölk) och hängde lite pilatesboll och läste.. rätt soft faktiskt, vi hade kul och umgicks och pratade och skämtade med barnmorskorna, detta då i väntan på krystvärkarna. Dom liksom RIKTIGA värkarna. Värk sedan tidigare är liksom som att bli kittlad med en fjäder.
(Påminn mig att jag fan ska ha en medalj asså..)

Frammåt typ kl 13 eller nåt så hade mitt vatten fortfarande inte gått så då hade dom hål på fostehinnan så smacke skulle börja trycka på lite ordentligt. Och när krystvärkarna väl började komma hoppade jag på min andra bästa kompis (förutom epiduralen) LUSTGAS!
Va typ så här nöjd mellan värkarna

SEN TILLSLUT KOM HON
Så jävla underbar så att all jävla sanslös smärta med en gång var värt det. Och jag veeet att alla säger det men det är liksom sant. På riktigt. Inget man bara säger för att folk ska vilja skaffa barn, och så jävla fort man glömmer, jag kan inte komma ihåg hur det var nu ens, och det va 8 dagar sen!

Och när man är klar och har varit duktig så får man fööööödelsedagsfika!
4250g, 52cm av bara ren jävla kärlek!!
14 timmar ungefär tog det från att vi kom in tills hon var ute (17:39)

Och nu håller hon på att vakna här i mitt kä, men nästa inlägg så kommer maaaaassa bilder på Nellys första vecka! hejpussses!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Du/ni har varit så himla duktiga och ja du ska ha en medalj :) och du, bra jobbat med så mycket bilder :))

2012-06-14 @ 23:50:02
Postat av: Daniella Book

Jättefin blogg! Allt bra?:D

2012-06-15 @ 13:47:11
URL: http://daniellabooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0