GniZZla av tänderna

Hade så sjukt ont i tänderna när jag vaknade. Har typ bitit ihop eler gnisslat dom så hårt att det bara värkte, trodde nästan att kindtänderna skulle ramla av. Men det gick visst över. En annan grej appropå tänder är att jag reagerat på att mitt tandkött ibland börjat blöda när jag borstar eller tandtrådar, men så¨läste jag att det är heeeeelt normalt när man är gravid.

Vafan ALLT dåligt är ju typ heeeeelt normalt när man är gravid ochjag tycker ju såklart att det är helt fantastiskt vad kroppen gör när ett helt barn byggs upp från typ ingenting på superkort tid men ändå...
'Måste typ allt dåligt hända med mamman för det?

En till sak jag tänkt på.
Är man mamma nu, eller blir man det sen?
Jag har ju ett barn, fast det är ju bara inte ute än.. så man kan ju tycka att jag tekniskt sett är en mamma.
Fast sen brukar ju folk säga att man "ska bli förälder" då och då (datumet bebis kommer)
Känner mig inte som en mamma.
Fast jag har ju i och för sig inte ens fattat att jag är gravid.

Nu ska jag nog chilla och dricka lite te. Jag tänker för mycket.


(hittade den här bilden på datorn (sitter med lilla datorn för en gångs skull, fungerande tangenter wiiihooo) när jag var smaaal, tror till och med att jag tog den här som "före bild" när jag hade börjat komma igång med träning..)

Det där ska man väl i alla fall komma tillbaks till rätt fort?
Jag har ju som mål att bli av med mammakilona omedelbums. så det ska åtminståne bli sensommarbeach 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0