Det trista med tristess

Jag tycker fan inte att det är världens värsta att vara uttråkad, har faktiskt kommit på några av mina alldra bästa och mest produktiva idéer när jag varit riktigt uttråkad.
Det värsta man kan göra däremot när man är RIKTIGT uttråkad är att göra något "man borde göra" som egentligen är ÄNNU tråkigare än att sitta och stirra in i en vägg. Jaja jag fattar väl också att vissa saker måste man göra fasten man inte vill, men då gör jag det heldre för att jag måste i stället för att ha det som sysselsättning när jag har tråkigt.

Amen det här var ju skit kul, läsa om hur tråkigt jag har! Men asså fan serri. Jag blir så sanslöst uttråkad när det är vinter. Och jag behöver nog inte ens förklara varför. Jag har egentligen inget problem med att sysselsätta mig innomhus, men då vill jag ju känna att jag är innomhus för att jag har gjort ett aktivt val att vara innomhus, inte för att jag är så illa tvungen för att jag fryser mitt söta lilla arsle av mig om jag går utanför dörren.

Har dessutom kommit på varför folk inleder nya förhållanden runt sommaren, (ja, förutom att man tar sig ut mer och faktiskt har möjligheten att träffa nån) det är ju för att man har flera månader av "sitt roliga själv" att bjuda på tills man har snärjt nån riktigt ordentligt lagom tills vinterhelvetet börjar och man kan slappna av och va sitt vanliga skittrista vinter-jag utan att behöva oroa sig.

SÅ, du som känner att detta talar till dig;
Jag ÄR roligare och gladare på sommarhalvåret, då är jag för det mesta sådär fjantigt glad som när jag precis köpt skor.

mmmmm... skooooor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0