Sjukt trist läsning..

Sitter hemma och tycker synd om mig själv, och är inte det typ det tråkigaste som finns att läsa om?
Hittade en forumtråd på familjeliv.se (ja, jag hänger på familjeliv ibland, vem annars ska jag nojja över allt med?) om vad folk tycker sämst om att läsa i statusrader.
Överlägset är ju folks gnällkommentarer om ständiga sjukdommar.
MEN brukar det inte heta att "om det inte står på facebook, har det inte hänt"?
Så om man är sjuk och exempelvis hemma från jobbet, måste man väl se till att kollegorna kan läsa det, anars kanske nån skvallrar till chefen att dom minsann inte hört nåt om nån sjukdom och att du säkert fejkar.
Alldra bäst är ju att nämna sina krämpor så tidigt som möjligt, ja, man kan ju liksom inte komma samma dag som man redan är hemma, nejnej, utan gnället ska helst börja under dagen innan, så man kan visa på att man kämpar på jobbet, TROTS att man mår som man gör! Om inte annat så ska man ju åtminståne gnälla/informera kvällen innan och påpeka hur ansvarsfull man är som går och lägger sig så tidigt för att VERKLIGEN försöka vara frisk imorgon till jobbet, men sen så ACK gick det inte vägen ändå..

Nu ska i alla fall JAG göra mig i ordning och bege mig till jobbet, duktig som jag är, huvudvärk och illamående som jag är ;)

So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0