091221-Dax att ta sig hem

Blä, inte varit hemma på jätte länge. Jag och Dennis tjafsar om städning. eller inte direkt så. Men om vem som städar på det bästa sättet. Dennis tycker att han är bra på att "hålla undan efter sig", medans jag faktiskt städar. Jag städar fan hela tiden och då dammsuger och moppar jag också. Dennis kanske plockar undan sina kläder på kvällen, men dammsugare och dyl ser man dock ytterst sällan. Plus att han inte gör dom där viktiga sakerna, de som gör städningen värdelös om man inte utför. Typ; Torka av kranen och diskhon så det inte är vatten fläckar, typ dra igen korken på diskmedelsflaskan och ställa den snyggt i hörnet där man tog den ifrån. Typ torka av kaklet bakomspisen, eller varför inte till och med, torka av spisen. OCH SÅ VIDARE.

Jag tror att det vi kommit fram till är att vi nog kan komplitera varandra rätt bra, om vibåda gör på varsitt sätt.

Sambolivet börjar krypa på märks. Nu är det inte längre mitt=mitt sätt, utan vårt=kompromiss... Inte något jag är vidare bra på.

Snart åker jag hem till telefonsladden och langar upp kalenderbilderna.

VARSÅGOD, ett vuxenpoänginlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0