Har mitt tråkigaste

FML#1:
Varför slutar vi alltid tidigare när jag redan har massa tid att slå ihjäl?

FML#2:
ja, inte bara mitt utan alla andra kriminologistudenters liv också. HUR TÄNKER NI? Min kära institution har ju bestämt sig för att man inte längre får lägga upp pp-presentationer på blackboard. Nähä, ok. Fine, jag har läst kurser utan den hjälpen förr, men på dom kurserna har då föreläsningarna varit anpassade därefter. Under våra föreläsningar är det en liten uppsats på varje bild och hela 3 timmarsföreläsningen går ut på att en hel klass ska sitta och skriva av allt som står och inte höra ett ord av vad föreläsaren har att säga.. Och anledningen? Det finns folk som bara pluggar på föreläsningsbilderna och ändå klarar tentan. Asså en punkt räcker inte. Var någonstans ligger det logiska i detta? OM det nu är ett problem, så antingen
Ändra tentafrågorna
Anpassa pp-presentationerna (ska väl fungera som lite stöd)
ELLER
Anpassa föreläsningarna efter att pp-bilderna inte finns tillgängliga!!

FML#3
det snöade idag. Det har förvisso slutat. Men likförbannat så snöade det idag. Jag vägrar. Det är vår nu. Det har vädret sagt till mig i flera dagar nu.

Bra i dag var i alla fall att Fredrik fick fast anställning på jobbet, en månad innan proanställningen egentligen är slut, plus att har 1a månaden med fullt mål redan är bäst. Det är därför jag sitter och väntar. För vi ska fira med att gå ut och äta. Plus att vi har sån där månadsdag, som man ju egentligen inte firar i våran ålder, eller när man varit ihop i fler än 12, men vafan. Det är värt att fira så ofta man kan när det blev så jävla bra!

Ps, cred till mig för världens längsta mobilinlägg!

(snygg kille på alla hjärtans dag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0