Sån jävla köks-bimbo...

Skulle göra havregrynsgröt till frukost, inget konstigt. Har jag gjort 1000 gånger förr, däremot så var det ett tag sen så jag kollade på paketet hur ycket av varje det skulle vara. (jag brukar göra 2 portioner, för jag tycker 1 är lite snålt)

Sen så går min tankeverksamhet till som så. Det logiska är ju att ta vatten först, havregryn sen, men jag tycker det är smartare att ta havregrynen först, så att måttet är torrt, och inga havregryn fastnar, och vatten sen. Då på nåt vänster tänker jag att vattenmängden står först, sen havregryn, sen salt, på paketet. Och gör alltså tvärt om, börjar med "mitten måttet", 4½ dl havregryn. nästa. 2 dl vatten.
Känns lite torrt.
Givetvis är det tvärt om, och havregrynstillverkarna har alltså tänkt lika som mig. Havregryn, vatten, salt.
Fick lösa detta genom att göra 4 portioner (alltså tillsätta YTTERLIGARE 7 dl vatten.)
"Fan vad dum jag är" tänker jag ju såklart och bara känner att jag MÅSTE blogga om min oändliga dumhet.
Gör så.
Bränner gröten i botten.
Gröten blev i alla fall klar, och eftersom jag gjort "lite extra" så var det bara och lämna det brända, dock smakade det inte så mycket, eftersom jag i alla kalabalik glömde salta.

Avslutade det hela gjorde jag dessutom med att bryta en nagel när jag öppnade lingonsyltsburken.


Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

2012-03-29 @ 13:02:42
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0