Om att återhämta sig..

Kroppen är ju inte riktigt som den brukade vara, och inte bara att man gått upp i vikt, det har ju tagit ett tag att bli som man brukade i dom "nedre regionerna". Jag sprack inte (mer än lite bristningar på insidan som fick sys) men fan va ont jag hr haf. Nu är det ju betydligt bättre. Och konstigt är det att ha blödningar när man inte haft mens alls på nio månader, ruggit ofräscha dessutom..
 
Oj, borde kanske skrivit in en "To-Much-Information-Varning" i början..
 
Mitt mål nu är i alla´fall att viktmässigt komma tillbaka till vad jag var innan. Tog ett litet snack med BVC-sköterskan när vi var där i onsdags angående viktnedgång och fick stränga order om att jag inte får banta, eftersom det kan påverka ammningen, och det är dét ju inte värt.. framförallt när det går så bra, men jag har iaf tänkt mig´att hålla koll på kaloriintag och kompensera upp med motion ist. Jag gick upp 24 kilo under graviditeten och nu (eller ja i onsdags när jag började nu, så har jag ca 10 kilo kvar
 
Här är jag nu i alla fall..
183 cm
77,6 kg (brukar vilja ligga mellan 65-68)
Målet nu är ner 10 kg, till 68 igen, det var där jag började innan graviditeten.
Bilden är då från i onsdags, dag 1
Jag använder mig av en app som heter Shape Up där man kan hålla koll på kalorier och hur mycket man kan få i sig för att ha en viktnedgång på ca 1 kg i veckan
Kalorierna är vad kroppen själv gör av med i viloläge, sen får man ju då "avdrag" för all motion, så jag äter allts normal mat och så får man se till att kompensera med motion då för att hålla sig till sina kalorier.. och så planerar jag alltså att gå ner och inte riskera amningen!
 
Har 10 veckor på mig enligt appen, får se hur det går!
 
(det här inlägget har tagit en timme att få ihop, så cred till mig att jag göre iaf!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0