En liten förklaring?

eeeheheheheeeehhh...
Ok, borde kanske förstått att ett "vikt-inlägg" skulle väcka lite reaktioner.. Bland annat eftersom jag inte är överviktig på något sätt. Alltså, jag vill börja med att säga att jag int har några planer på att svälta mig eller hårdbanta på något sätt, och om det är så att det tar tid, så får det göra det. Jag tyckte att jag var rätt tydlig med att jag absolut inte vill påverka amningen på något sätt.
 
MEN, trots att jag inte är "tjock" så tycker jag såklart att det är lite jobbigt att inte komma i ett enda par av mina byxor bla. Min vanliga vikt är dessutom inte nånting jag "jobbat" för utan min normalvikt jag ligger på när jag inte gör nåt alls (tränar, bantar..) så det är ju alltså den vikt jag trivs bäst i, liksom min "naturliga" vikt...

Dessutom vet jag också att man typ går ner i vikt av att amma, men det är också så att det ÄR ok att äta nyttigt och kombinera med motion (min motion består än så länge av barnvagnspromenader) och gå ner lite extravikt man lagt på sig under graviditeten, jag gick som sagt upp 24 kilo och har drygt 10 kvar, så om jag går ner ca 0,5-1 kilo i veckan medans jag fortfarande har en del att ta av så gör inte det nånting, jag har typ gått ner det hittills utan att ha gjort nåt alls, och dessutom, äta nyttigare för att hoppa över onödiga kalorier är väl knappast nå varken jag eller Nelly tar skada av?
 
Ni behöver iaf inte oroa er, viktigast för mig är att Nellan mår bra, och det skulle jag aldrig riskera genom att fucka upp amningen!
 
Men tack för omtanken! (för så tolkade jag de flesta komentarerna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0