Slutat röka

Ja, alltså jag har ju slutat röka. Det enda jag har att säga är. Asså vad är problemet, det lättaste jag nånsin gjort!
Och om nån kommer här och säger "blabla du har säkert ite rökt lika läge som jag"
13 år. i mer eller mindre 13 år har jag rökt.
Problemet är bara att jag alldrig kommit på tanken att sluta. Det jag gjorde först va att införskaffa ett paket nikotintuggummin och så slutade jag röka på vardagar, bara när jag gick ut o drack öl, jag tuggar typ på ett och samma nikotintuggummi i 2-3 timmar, eftersom man bara tuggar lite och så lagar jag iaf up de under läppen, de tappar ju nikotin rätt snabbt, men min hjärna säger ju att det är chill!

Och sen tog paketet slut. Så då slutade jag, med tuggummina också.

Ett bra knep, som kanske kan låta lite trist, me värt de, om man har lite svårt att exempelvis låta bli att röka när man dricker, kör ett par nyktra helger, bara tills man har kommit "ur det" jag är i alla fall helt rökfri nu och saknar det inte nånstans.

Såååå, sluta röka, piece of cake..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0