100111-Jobb-hunt

Äntligen måndag! Är det bara jag som är en sucker för veckodagar? Visst, finns massa roliga saker att göra hela helgerna, men jag gillar struktur och struktur har man på veckodagar. Jag gillar dessutom 2 saker med struktur, antingen det självklara, själva strukturen. Eller att bryta strukturen, men lik förbannat måste det ju finnas en struktur för att jag ska kynna bryta den.

Det är exempelvis mycket roligare att gå ut på vardagar (en så kallad schoolnight) än att gå ut på helgerna.
På vardagar är bara det roliga folket ute, som skiter i att det är vardag, på helger är alla ute, för att det "hör till".
Då stannar jag hemma och glor på film.

Jag har sökt jobb idag, för jag har hittat ett helt perfekt jobb, och jag tycker mig inte var tillräckligt sysselsatt trots 100% studietakt. Personalshopper/stylist. I beskrivningen sökte de precis allt jag kan och är bra på, jag bara vet att jag är som gjord för jobbet. Bäst de hör av sig.

Fan vad fint väder det är utanför mitt fönster. Sol och skit. Snön riktigt glittrar.

Måste langa upp en bild sen på pälsvästen jag sytt. Men vill snygga till 2 sömmar först, så håll ut helt enkelt.

Nu är det bara att fortsätt med min värsta fiende, hemtentan. Men snart borde det bli klar. Imorgon är det skola. Spännande. Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0