100104

Det här året vill sig bara inte. Nä, inte alls faktiskt.
(Nummer 1)Allt började ju redan på nyårsafton, när vi förbereder oss för att fira in det nya året. Min stövel gick sönder i hälen. "Det är lugnt säger" Denn. "Vi fixar det". Så vi svänger ihop en liten provisorisk lösning med hjälp av superlim, som vi hoppas på ska hålla åtminstånde för kvällen. Det börjar dra ihop sig och vi ska iväg, uppklädda och jävligt stiliga. Denn hade linnat för långt ner, hälen böjer sig fortfarande innåt när jag drar ner foten i skon. Jävla skit. "lugn, lugn" Säger Denn till en nu rätt uppstressad Bella. Vi limmar lite till och inser att vi kommer få ta nästa buss (en halvtimma senare).

 

(Nummer2)Klocka är 20 i och vi går ut för att ta en ciggarett för att lugna irritationen en aning. Familjens katt som vi är där för att vakta vill gå ut. Efter att tveka en liten stund tänker jag "OK, bussen går inte förräns om 40 minuter, och inte en enda gång på hela veckan har han velat vara ute i kylan mer än i 10". Tji fick jag, kattjäveln springer in under verandan och vägrar komma in, tiden går och vi inser att vi kommer misa bussen. Vi missar bussen. Fortfarande ingen katt. Jag är otroligt uppstressat och börjar dessutom bli helt utmattad redan här efter som jag (Nummer 3) är dödsförkyld. Efter jävligt mycket om och men lyckas vi få in kattskrället lagom så vi lyckas springa till bussen (som givetvis är försenad) och sedan springa till pendeltågen och äntligen vara på väg. Redan svettig i finkläderna.

 

Middag och 12-slag och en liten bit in på festandet efter 12 var jätte trevligt. Men förvisso alltför tjejfattigt. "J" ringer därför dit sin flickvän (som förvisso är trevlig) och hennes vad som visade sig vara idiot-pack-polare.. (anar jag ett nummer 4?) Dom kom och dom förstörde hela festen till en sådan grad att värden inte ens kännde sig specielt välkommen i sin egen fest.

 

"Ok". Sa vi tillslut och hakade på "M" till en efterfest han visste om. Dock var vi en för mycket för att få plats i en taxi (som för övringt var omöjligt att få tag på) så vi tar tunnelbanan. "M" ringer sin vän och säger att han är på väg med "T" och några av hans kompisar. Varpå killen säger "Aha "T", han har inte med sig han den där anti-fascisten va?" (här kommer det nummer 5) Och syftar givetvis på Denn.. Aja vi drar dit i alla fall med tanken att han nog inte skulle känna igen honom i kostym och allt. Dock var festen astrist så jag och Denn drog efter ca 10..

 

(Nummer 6) Vi somnar på tunnelbanan, vaknar Hässelby strand. Vi åker tillbaka till Brommaplan. Jag har redan blivit någonform av bakfull med den värsta huvudvärk jag någonsin varit med om. Tar taxi som komstar det dubbla jämfört med en vanlig helgkväll (Nummer 7 åtminstånde va?)

Nyårsdagen var väl helt ok förutom att (nummer 8) det roligaste med att bo hemma hos pappa (alla filmkanaler) inte fungerade. Men vi kollade på massa DVD skivor i stället.

2a januari, som ni nog läst, var jag magsjuk och kunde inte så mycket som ens dricka en klunk vatten på hela dagen. (nummer 9)

Igår var trevligt. Jag och mamma var på teater och fikade. Sen skulle jag hem och städa. Vilket var jättejobbigt efter som magen fortfarnade var känslig, plus att hjälpen jag har var Anton (som inte gör någonting ordentligt utan bara halvdant och säger, jag gör resten sen..) Och Denn som gör allting i slowmotion och lägger mer tid på vilken "städmusik" han ska ha, än den faktiska städandet.

Idag tvättar jag och pluggar, har hemtenta. Kan inte hitta "Hans engelska fru" från 1927 någonstans och skulle verkligen vilja sen den igen för att kunna känna mig nöjd med min filmanalys av den..

Nu måste jag dock fortsätta.

Just det. Skit irriterad är jag också, för jag har inte rökt sen nyårsafton. Jag vet inte varför. Men nu har det gått så långt att det blivit lite av en grej av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0