Schizofrenist, javisst!

Slappfredag idag. Imorgon blir det röj. Headed for disaster spelar på Broder tuck, kom och kolla fan. Jag släpar med mig min hopprepsfantast och störtsköna Camilla. Även svärmor och svärfar kommer infinna sig på plats, har utlovat att bjuda upp till bugg mitt i moshen!

Sen kommer det festas vidare med brudjävlarna, på någon fest tydligen, det blir ju även de fett cool. Det vet jag.

Jag och Dennis pratade om en intressant grej på tunnelbanan. Han har ju varit bosatt på ensamheten själv i 2 månader (Åland) och har vant sig vid att kunna brista ut i sång mitt på vägen hem, då ingen ändå hör, och på det tagit med sig den ovanan hem till Stockholm (som ju är en riktig stad med invånare). Jag kom då till att minnas mina egna schizofrena drag jag drog på mig i somras på min kära kemtvätt. I min extrema ensamhet om dagarna, på ett för högljutt ställe för att ens kunna höra en radio, så fick mitt eget huvud vara mitt enda sällskap. Då min egna röst i mitt eget huvud gjorde det hela väldigt trist så la jag även på en dialekt att bolla tankar med. Hade hela, långa konversationer (gärna, skrämmande nog, om just tvätt också) där jag sa någonting och sedan svarade mig själv på skånska. om jag kände att samtalet började bli lite fattigt så slängde jag in en norrlänning på ett hörn. Och så var vi plötsligt 3.

Jag börjar se en hel del fördelar med att inte jobba på tvätten längre.

Nu får det bli shogun. I morgon sushi-frukost. Sen as-kalas.

Live long and prosper/You know you love me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0