Björk

Fy fan vad man är dum i huvet ibland. Helt meningslösa dagar på veckan går man och slänger kosing omkring sig, är ute allt för sent och så ska man gärna upp tidigt på morgonen. Och det går ju aldeles utmärkt. Medans man en dag som exempelvis denna sitter hemma som ett gammalt surkart och är trött som fan innan klockan fem på eftermiddagen och tvekar tillochmed på att gå och ta en "fira-att-tentan-gick-bra"-öl. Allt skulle nog förvisso kännas bättre med ett par nya skor, ännu bättre med en ny jacka.

Hanna och C är på ungdomsmottagningen och kollar lite läge, sen snackas det ju om pingis och öl, men jag är som sagt som en gammal tråkig citron och bara sitter här och är trött. Fan låter på mig som om jag skulle bryta lårbenshalsen bara jag försökte ta mig ur soffan själv, så gammal pratar vi. Fan nu får jag sluta annars är det ju bara att dra fram rullatorn!

Äh, seriös skit asså!


Föresten, vill helt klart tipsa om världens bästa musikvideo.
Musik: Björk (Pagan Poetry)
Klänning: Alexander McQueen
Video: Nick Knight
Har pratat om denna på en föreläsning om kollaborationer. Finns tyvärr inte som hel video på youtube vad jag har hittat, men går att se här;
http://www.showstudio.com/projects/031/031_movie.html

Bild på klänningen, som är helt sjukt fantastisk. "Sys" bokstavligen fast på kroppen i videon.



Enjoy, fukkers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0