091125-Korvätartävling

Har precis haft korvätartävling med Hanna. Fiskfest med korvfest. Hon vann. Jag stannade på 9. Hon fick i sig 10. Starkt jobbat fan, eloge för det.

Vi har dessutom haft högtalartelefon diskussion med Dennis angående Aspuddsbadet. Vi säger riv skiten och bygg ett dagis. Dennis säger behåll det, men han verkar inte veta varför. I alla fall inte till den grad att få mig att förstå vad problemet är. Jävlas med borgare eller något tror jag argumentet är, i alla fall i grund och botten. Nu kommer han bli skitarg för att jag bloggar om hans åsikter, men det är inte mitt fel att han tycker fel heller. Och ni idioter som okuperat skiten, ge er. Finns så mycket bättre saker i samhället att lägga dom renoveringspengarna på. Provocera pappa på något annat sätt. Engagemang i alla ära, men pick your fucking battles.

För övringt;
Korvfest; fest med enbart killar.
Fiskfest; fest med endast tjejer.
Det var en ordvits. För att vi är tjejer och äter korv. Varmkorv alltså. Inget annat. Eller inte jag ialla fall, vet ju inte vad Hanna gör när jag inte ser.

En kortis bärsabira med Lynn blir det nu. För våran del alltså. Dennis ska ju på stormöte angående ett fallfärdigt ruckel till badhus. Barn före badhus, jag är inte borgare Denn, jag är kvinnfolk. Solidaritet innebär väl att bry sig om andra människor, att bry sig om badhus är att vara materialist.



 

Fotnot (eller något) Dennis; Du vet att jag i de flesta frågor håller med dig till hundra procent, och att jag gärna vänder mig till dig för att få bra infallsvinklar på olika politiska frågor. Jag älskar dig för du engagerar dig och försöker vara aktiv i frågor som intresserar dig. Men jag måste få kunna säga emot också utan att det ska vara så jävla personligt hela tiden. Älskar dig mitt hjärta.


Tycker någon nu att jag har helt fel. Så tyck det då. Och kommentera gärna.

Tills dess: LLAP/YKYLM


Kommentarer
Postat av: anne

för det första namnet på din blogg får mig att fundera. ditt sätt att skriva riv skiten är inte särskilt klargörande heller. jag vet inte hur mycket du vet om Aspudden eller badet. Det finns två dagis bredvid det nu rivningsbeslutade badet. det finns gott om mark för att bygga dagis i aspudden, kommunen vill i själva verket bygga bostadsrätter på tomten.

Aspuddsbadet är ett av Stockholms äldsta bad. Det finns en högstadie-låg och mellanstadieskola som skulle vilja använda badet, det finns dagis, pensionärsgrupper etc. Ett bad av formatet i Aspudden är ovanligt. ATt riva historiska och kulturintressanta byggnader kanske ligger för dig om du inte har intresse över den historia som finns i vår stad och land. Det är ingen som djävlas med borgarna, de djävlas med väljarna oh kör över människor med lögner, bedrägerier och felaktigheter. demokratin är viktig i samhället men kommunen har inte följt demokratiska spelregler vad gäller Aspuddsbadet.

2009-11-26 @ 00:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0