091118-3

Till att börja med, hittade precis denna sida. En ny pralin skall tillföras till Aladdinasken, men på grund av platsbrist ska även en bort! Rösta på min favorit åt mig så att den inte försvinner! HÖSTNOGAT, utan tvekan den godaste! http://www.raddajulen.nu/ . Från mormor och morfar är den obligatoriska julklappen varje år en Aladdinask och ett kuvet med pengar. (Vill inte skriva min summa, för det kan hända att mitt ofta är lite tjockare haha).

Har varit på Filmhuset idag på Bio Victor och sett Hans Engelska Fru från 1927. På vägen hem såg jag något sjukt roligt på tunnelbanan. I fyran brevid mig sitter två äldre män, skäggiga och jävliga och iförda vad man förväntar sig av en Situation Stockholm-försäljare. Jag la inte märke till det först då jag satt och smsade men ser i ögonvårn att den ena mannens mycket gråa skägg inte alls stämmer överens med han ljusa hår. Och mycket riktigt, gubben har peruk på sig! Och inte någon fancy-tupé utan en blond peruk från Buttericks typ. Den var förvisso rätt välskött men vad fan gjorde den där? De sitter och diskuterar kvalitén på olika härbärjens matutbud, vad ska man då med peruk till? Skäms han över att han har börjat bli skallig? Varför skäms han då inte för de gamla utnötta fårskinnstofflorna han pressat i ett par badtofflor, eller mjukisbyxorna eller den uttvättade Musse Pigg t-tröjan? Jag ångrar så att jag inte frågade, kommer undra över detta hela mitt liv nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0