091216-SVAR


Är det inte tröttsamt med folk som inte fattar? Jag svarar jätte gärna på alla kommentarer, men jag undrar hur "Anonym" hade tänkt att jag skulle svara på hans/hennes fråga när han/hon inte lämnar en adress att svara till.

"Anonym", du verkar tro att jag inte har något bättre för mig än att slösa blogginlägg på att idiotförklara dig och informationen du själv har hittat på.. Men here it goes en sista gång, nästa gång förväntar jag mig en mailaddress, eller hade jag rätt om att anonym-läsarnas åsikter är så korkade att de skäms över dem själva?

Då till din grammatiskt inkorrekta fråga;
Det finns ju flera anledningar att exempelvis maskera sig på en fredlig demonstration, eller gå under ett pseudonym när man lägger upp välmenande texter på nätet eller skriver till tidningar. Till största delen handlar det om att inte bli kartlagd och på grund av det utsatt för våld eller hot. Varför man drar upp halsduken på en demo mot exempelvis nazism är för att inte behöva hamna på film eller blid och i och med det, utsättas för något. Eller du kanske tycker att man är dum i huvudet om man demonstrerar mot rasism också?

Det lustiga med den här frågan är ju just att den handlade om de människor som demonsterade i köpenhamn i helgen. Där en slående majoritet INTE var maskerade (just för att det inte finns samma slags hotbild i att hamna på bild som exempelvis på en antirasse-demo). Så då undrar ju jag varför du drar upp detta med maskering just i det här sammanhanget? Om det är maskeringen som skulle gjort dem till "terrorister" så föll ju det där..

Självklart, kära pucko, finns det idioter överallt. Det finns säkert en och annan som kanske hade tänkt vara mer än fredliga, och de personerna hade säkert maskering av den anledningen, men åter igen, poängen är att man kan inte gripa 900 människor och behandla dem på det sättet på grund av att någon enstaka individ kanske hade tänkt bete sig illa. Det vore ju som att gripa en hel krog för att man tror att någon därinne kan bli för full och våldsam..

Kalendern kommer om en stund darlings!


 

Dennis tillägger "Sen kanske du kan lägga till att även polisen kartlägger folk, varpå vissa maskerar sig även om det är en fredlig demo, för att man inte vill bli igenkänd och trakaseras i andra sammanhang av ordningsmakten."


Kommentarer
Postat av: Jättehemligt

Självklart vill man vara anonym, annars blir man åsiktsregistrerad i din svarta bok. Och så kanske din afa-dennis går och spränger en mc donalds när man sitter och äter i godan ro! Superläskigt

2009-12-16 @ 15:34:56
Postat av: Bella själv

Ojojoj, visste inte att jag var så skräckinjagande! Spännande... Tycker fortfarande det är lite fegt att inte våga ge sig till känna när man sitter och tycker till på min blogg där jag trots allt hänger ut mig själv en hel del.



Dessutom vill jag påpeka för dig ytterligare lite fel info. Dennis är absolut inte med i AFA.



Spränga en donken behöver jag inte Dennis till, kan jag göra helt själv, men inte av anledningen att du sitter där, eller någon annan heller för den delen, utan för att det äckligt storföretag som gör äcklig mat som äts av äckliga människor och gör samhället äckligare och fetare än någonsin.



Trodde att jag och Dennis har uttryckt väldigt väl i de senaste blogginläggen att vi står för just åsiktsfrihet och att ingen ska behandlas dåligt på grund av sina åsikter, så vi är väl två människor man absolut INTE behöver vara rädd för att säga vad man tycker till? Jag kommer inte spränga någon, men jag tänker inte sluta idiotförklara dig bara för att du har ett namn.. hade du dock lämnat en mailadress hade jag kunnat göra det privat, fattar att det är pinsamt nu, när du redan gjort bort dig...



Pussokram! //SUPERSNÄLLA-RÄTTVISEBELLA

2009-12-17 @ 21:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0