091207-Lucka 7



Har dessutom hittat en helt sjukt rolig blogg; Dagens lokaltidningsbesvikelse.
http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/2009_11_01_archive.html
Helt fantastiskt. Vad man prioriterar annorlunda ut i landet. Men, men om morgontidningen är ens enda lycka i livet är det väl klart att man lackar om den inte kommer. Själv har jag ett annat tidningsrelaterat problem, det gäller min lokaltidning "Mitt i Bromma". Tydligen så MÅSTE man läsa "mitt i Bromma". Jag satte upp en lapp på min dörr där jag inte bara bad om att få slippa reklam, utan även specifikt "MITT I" också. Men icke. Likförbannat kommer den vareviga vecka. Så jag tänkte förtydliga mitt budskap och fyllde i "INGEN "MITT I"" men röd penna. Men ingen lycka där heller..

Så nu har jag börjat med en ny grej. När jag hör tidningsbudet i trapphuset. Antingen så märker jag det inte förrns han tryckt i tidningen, vilket han brukar göra halvvägs, då stapplar jag ut i hallen och trycker tillbaka den. Ut i trapphuset så att han ser den på golvet när han kommer och ska tillbaka ner, eller så är man snabb och hinner upptäcka att det är han i god tid och ställer sig helt enkelt och håller för brevinkastet. När inte tidningen går i förtsätter han efter en stund till nästa lya. PROBLEM SOLVED!


Idag ska det passas lite lillasyster, ingen av dom där stora såklart, dom klarar ju sig själva. Utan den där lillaste saken. Den där som förövrigt fyller år den 15e, måste hitta en present till en 3-åring, blir nog rätt lätt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0